Paweł Martynów

“Małe widoki”

 

Na wystawie pokazujemy 38 miniatur malarskich powstałych w ciągu ostatniego roku.
Prace, których wielkość waha się od 7x8 cm (Szuwary) do 17x23 cm (Brama Starego
Cmentarza), powstały niejako na marginesie twórczości wielkoformatowej.
Są także echem inspiracji mistrzowskimi miniaturami Jana Stanisławskiego.
Ważne miejsce w twórczości Pawła Martynów zajmuje pejzaż miejski - w tym widoki rodzinnego miasta - panoramy Tarnowa, ujęcie ulicy Wałowej, Mauzoleum Bema, pierzeje rynku czy jeden
z ulubionych motywów - drewniany kościół na Burku. Niektóre prace - nie tylko formatem - przypominają pocztówki z plenerów malarskich i podróży - do Włoch (rzymskie mosty, Wenecja) oraz do Francji (Most w Prowansji). Natura - zawsze łagodna - zostaje pobudzona intensywnym kolorem i rozedrganą ekspresyjną linią zyskując cechy sielskie, ale i fantastyczne
- jeśli Paweł Martynów maluje panoramę Tarnowa, to w tle zawsze widać Tatry.

 

tekst: Katarzyna Nalezińska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

projekt identyfikacji wizualnej: Michał Martynów, Katarzyna Nalezińska.

[do projektu plakatu wykorzystano fragment obrazu "Szuwary"]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paweł Martynów "Małe widoki"

11 października 2021

Paweł Martynów

“Małe widoki”

 

Na wystawie pokazujemy 38 miniatur malarskich powstałych w ciągu ostatniego roku.
Prace, których wielkość waha się od 7x8 cm (Szuwary) do 17x23 cm (Brama Starego
Cmentarza), powstały niejako na marginesie twórczości wielkoformatowej.
Są także echem inspiracji mistrzowskimi miniaturami Jana Stanisławskiego.
Ważne miejsce w twórczości Pawła Martynów zajmuje pejzaż miejski - w tym widoki rodzinnego miasta - panoramy Tarnowa, ujęcie ulicy Wałowej, Mauzoleum Bema, pierzeje rynku czy jeden
z ulubionych motywów - drewniany kościół na Burku. Niektóre prace - nie tylko formatem - przypominają pocztówki z plenerów malarskich i podróży - do Włoch (rzymskie mosty, Wenecja) oraz do Francji (Most w Prowansji). Natura - zawsze łagodna - zostaje pobudzona intensywnym kolorem i rozedrganą ekspresyjną linią zyskując cechy sielskie, ale i fantastyczne
- jeśli Paweł Martynów maluje panoramę Tarnowa, to w tle zawsze widać Tatry.

 

tekst: Katarzyna Nalezińska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

projekt identyfikacji wizualnej: Michał Martynów, Katarzyna Nalezińska.

[do projektu plakatu wykorzystano fragment obrazu "Szuwary"]